onsdag 25 april 2012

Kvart över fem startades dagen med att köra ner fina syster till körskolan för att bege sig vidare till Halmstad och halkkörning. Därefter fanns det ingen anledning till att dra täcket över huvudet och somna om. Under tiden som en efter en vaknade upp till en fin vårdag för skola och arbete gjorde jag mig i ordning i allt vad det innebär. Kläder ska väljas, håret ska bli lite rakare, lite längre, sminket ska vara på rätt plats, magen ska bli belåten, skor och jacka ska matcha och vad var det nu som skulle ner i väskan!

Jag tog följe med min underbara mor in till storstaden i jämförelse med Marks Kommuns Kinna. Väl där möttes vi av ett trafikerande Göteborg med folk som var på väg någonstans. Hit, dit, överallt! Min mor gick åt ena hållet tillsammans med en kollega för att tillbringa dagen på utbildning. Själv gick jag åt andra hållet som ledde till Starbucks och en Mellan Cappuccino och en tidning för att njuta av ett lugn som mer än ofta finns inom mig! Där satt jag och levde mig in i en annan värld samtidigt som Värld Reality var mitt uppe i ett stress som styrdes av en visare som tickade medurs.

Fina Linda har idag hjälpt mig ett steg i rätt riktigt med att ta igen eller mer korrekt bygga upp en fyra årig lucka. I min tidslinje fattas 4 år i Sverige men det finns ungefär 1460 dagar som jag lärt mig otroligt mycket om mig själv och vad det innebär att klara sig helt på egen hand långt från familj och trygghet. Jag tog mitt körkort utomlands, på ön Cypern, jag köpte mig min första bil, jag sålde den och idag kör jag en annan. Tack Linda!

Efter att ha följt skyltarna med ett flygplan hittade jag rätt och jag och Gabriella besökte gammelfarmor och därefter farmor. Alltid lika kul och speciellt när dom är såpass pigga att man själv börjar funder på om åldern bara är siffror! Ikväll har jag suttit på en rumpdyna i brorsan och hans flickväns soffa och självklart har jag njutit av ögongodis! En fotbollsmatch i Champions League som innehöll mycket. En innehållsrik match där egelska Chelsea besegrade domare och spaniens stolthet Barcelona!


(Ingen ger dig makt, du tar den)

1 kommentar:

  1. Händelserik dag! Det behövs emellanåt!!

    Ha en fin dag idag!

    SvaraRadera