torsdag 5 april 2012

Showed the guys how to play football, it´s been a lovely day!

Dagen började med att jag mötte upp tre fotbollslirare på Nissi Beach. Det var dax för fotbolls volleyboll. Reglerna är enkla. Volleyboll utan händer, liras med resten av kroppen. Ett touch per spelare så det gäller att hänga med. Grymma kombinationer och snygga räddningar, placeringar och pass. Är helt fantastiskt att stå och lira på stranden med spelare som är såpass grymma. Dom hör hemma i högstaligan här nere för män och att kunna mäta sig teknikmässigt är rätt okej, rätt coolt. Det filmades så ska försöka få tag i videon och lägga upp den! Behöver jag säga att känslan är rätt maffig, snubblande nära till magisk när dom hör av sig och vill att jag ska vara med. Ny match på söndag!




Hade gärna stannat i sommar för att vara med och lira när några spelare från Apoel, som i veckan spelade Champions League-match mot Ronaldo och Real Madrid, kommer och deltar. Har planer på att komma ner en vecka eller två i sommar så får hoppas jag prickar in rätt!



Nu ikväll har jag lirat Futsal i Xilofagou med ett gäng killkompisar. Gjorde ett riktigt klassmål när jag fick en långboll, löpte perfekt och kom med ryggen mot målet. Målvakten väljer att gå ut samtidigt som jag möter bollen som fortfarande är högt över marken. Med målet bakom ryggen hoppar jag upp och klackar bollen med högern i en grym bana över målvakten in i bortre krysset. Gjorde fina dragningar, dribblingar, pass och avslut. Alltid kul att få killarna att bli imponerade utan att dom vill visa det. Det slutar som alltid med att dom börjar sätta till tacklingarna lite hårdare, trycka till i skottsituationer och försöka med små knep.



(Ingen ger dig makt, du tar den)

1 kommentar: