söndag 1 april 2012

Life is good!

Det sägs att vi alla är unika, vilket vi är, eftersom inte en själ är den andre lik! Jag önskar att jag hade superkraften att kunna stanna tiden vid tillfällen för att leva i den bästa stund. När man bara ler, njuter och känner att det kan inte bli mycket bättre än såhär. Men då hade jag även åldrats saktare och en födelsedag skulle vara längre ifrån än några dagar. Fördel eller nackdel?

Igår var min fina vän Frida på vift från sin och sin underbara sambos lägenhet och hittade rätt väg. Väl här blev det vinkväll med musik, gött prat, rensning i lådor, garderober och hyllor. Det är kul hur mycket skit man samlar på sig. Har man varken saknat prylarna under två gångna år, varför ska man spara på det? Och kul är det när man under ett ögonblick faktiskt har tanke att fortfarande spara på, just det, en sak man aldig kommer använda!

Gårdagens klurigaste mening lästes ur den engelska körskoleboken: Kolla försiktigt(!) rakt fram, och sedan åt sidorna. Då är frågan hur man kollar försiktigt rakt fram! Vilka ansiktsuttryck vi fick fram när vi funderade ut ett lyckat sätt att lyckas.



Det blev även Lilla Korvmålet med liten dricka för 39 kr, kontaktannons, gamla minnen, killar man tyckt om och inte har en aning om varför! Frågor man kan ställa sig om och om igen när man nu ser dom och frågar sig själv om smaken satt i baken! Det blev en klockren kväll! Tack fina Frida för en underbar kväll.

Tiden springer iväg, var är min superkraft(?!) och på fredag åker Frida till Sverige i en vecka och när hon kommer tillbaka vet vi inte om jag fortfarande är kvar. Känns konstigt att tänka så.


(Ingen ger dig makt, du tar den)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar